media
РЕПУБЛИКА СРБИЈА
АУТОНОМНА ПОКРАЈИНА ВОЈВОДИНА

Покрајински секретаријат за образовање, прописе, управу и националне мањине – националне заједнице

РЕПУБЛИКА СРБИЈА
АУТОНОМНА ПОКРАЈИНА ВОЈВОДИНА

Покрајински секретаријат за образовање, прописе, управу и националне мањине – националне заједнице

Uručena Priznanja „Dr Đorđe Natošević” za školsku 2013/2014. godinu

Natosevic3.JPG

Priznanja „dr Đorđe Natošević” – prestižna priznanja Autonomne pokrajine Vojvodine koje se dodeljuje svake godine najuspešnijim vaspitno-obrazovnim ustanovama i prosvetnim radnicima u Vojvodini – uručena su danas u zgradi Pokrajinske vlade.
Priznanja su dobitnicima uručili potpredsednik Pokrajinske vlade, pokrajinski sekretar za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine – nacionalne zajednice Mihalj Njilaš i predsednica Odbora za dodelu priznanja „dr Đorđe Natošević” – prof. dr Olivera Gajić.
„Izuzetna mi je čast što mogu danas ovde da vas pozdravim u ime Pokrajinske vlade i sekretarijata, kao i u svoje lično ime. Ove godine, već sedamnaesti put, dodeljujemo ovo značajno priznanje povodom Dana prosvetnih radnika Srbije, koji se obeležava svake godine 8. novembra na Mitrovdan, dan rođenja Vuka Stefanovića Karadžića”, rekao je na svečanosti dodele nagrada, sekretar Mihalj Njilaš. Tom prilikom, sekretar je istakao i to da članovi odbora i ove godine nisu imali lak zadatak, ali da su doneli pravičnu i dobru odluku o dodeli nagrada vaspitno-obrazovnim ustanovama i pojedincima koji su se posebno istakli u radu, te je podsetio na veliku ulogu učitelja i škola, koji „vaspitavajući i obrazujući našu decu, drže ključeve budućnosti svih nas”.
Odbor za dodelu priznanja, koji je imenovala Pokrajinska vlada, u sastavu: prof. dr Olivera Gajić, Zdenka Ivković, Vesna Jovović, Žužana Kovač, Beljička Paljo, Marko Loš i Miloš Nikolić, jednoglasno je doneo odluku o dodeli pet priznanja koja se sastoje od povelje, plakete i novčane nagrade. Članovi Odbora za dodelu Priznanja „dr Đorđe Natošević” vrednovali su: postignute rezultate u nastavi i obrazovnom radu primenom savremenih metoda; inovacije u nastavi; estetska i organizaciona rešenja školskog prostora, stručno usavršavanje, kao i niz drugih bitnih stvari u obrazovanju i vaspitanju naše dece.
Dodeli ovogodišnjeg priznanja „dr Đorđe Natošević” prisustvovali su i Aleksandar Jovanović, zamenik pokrajinskog sekretara, Mato Groznica, podsekretar, Ljubica Srđanov, pomoćnica pokrajinskog sekretara za obrazovanje, članovi odbora za dodelu ovog priznanja, dobitnici priznanja i drugi gosti.
Nagrada „dr Đorđe Natošević” ustanovljena je odlukom Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine – 12. aprila 1996. godine, a dodeljuje se predškolskim ustanovama, osnovnim i srednjim školama, vaspitačima, nastavnicima, psiholozima i pedagozima iz AP Vojvodine koji su ostvarili izuzetne rezultate u prethodne dve godine u vaspitno-obrazovnom radu, nastavnom procesu, saradnji s roditeljima, kulturnoj i javnoj delatnosti i saradnji sa užom i širom društvenom zajednicom, te u obezbeđivanju kvaliteta rada ustanove, unapređivanju tolerancije i prihvatanja različitosti, inkluzivnog obrazovanja i u drugim oblastima u okviru osnovne delatnosti.
Priznanje „dr Đorđe Natošević” nosi ime doktora Đorđa Natoševića koji je rođen 1821. godine u Slankamenu, a preminuo 1887. godine u Karlovcu. On je bio lekar, jedan od prvih srpskih pedagoga i pedagoških pisaca, a poznat je i kao prosvetni radnik, nadzornik srpskih škola u Austrougarskoj i pisac udžbenika. Pored toga što je bio osnivač učiteljskih škola u Pakracu, Novom Sadu, Karlovcu, Somboru i Pančevu, Natošević je značajan i kao osnivač i urednik prvog srpskog pedagoškog lista „Školski list” i prvih srpskih dečjih novina „Prijatelj srpske mladeži”.

Dobitnici priznanja za školsku 2013/2014. godinu jesu:

1. Osnovna škola „Vuk Karadžić” iz Crvenke – zbog poštovanja koje svi nastavnici pokazuju prema svojim učenicima, primene različitih postupaka za motivisanje učenika, prijatne i radne atmosfere za učenje i rad na času. Uvođenjem informacionih tehnologija u svakodnevnu nastavu, učenicima se nude smisleni i dobro organizovani sadržaji, a korelacija nastavnih predmeta je nezaobilazni deo vaspitno-obrazovnog rada. Na ovaj način učenici su optimalno angažovani na času, budi se njihova radoznalost i podstiče kritičko mišljenje. Uvođenjem raznovrsnih metoda i tehnika rada, insistira se na logičkom zaključivanju, promišljanju, kreativnosti i istraživačkom duhu učenika, s čime se može pohvaliti mali broj škola. Poboljšanje kvaliteta nastave je trajni zadatak ove škole, što je ujedno i najveća vrednost učenika i nastavničkog kolektiva.

2. Osnovna škola „Sonja Marinković” iz Novog Sada jer uspešno ostvaruje svoju viziju podsticanja i ostvarivanja potencijala učenika, uspostavljanja i održavanja njihove bezbednosti, kreativnosti i zadovoljstva, ali i zadovoljstva nastavnika međusobno povezanih tolerancijom i uvažavanjem. U ličnu kartu ove škole upisano je i to da se u školi nastava odvija na srpskom i mađarskom jeziku, da je model škola za inkluzivno obrazovanje i da ima dugogodišnje iskustvo u razvijanju modela inkluzivnog obrazovanja, da se u razrednoj nastavi radi po modelu „Korak po korak”, da je mentorska škola za program profesionalne orijentacije, da realizuje izuzetno veliki broj projekata iz različitih oblasti nastavnog i vannastavnog rada. Moto ove škole jeste „Mi smo škola koja raste”, a mi možemo reći da zaista raste i po broju dece i po kvalitetu obrazovno-vaspitnog rada.

3. Gordana Rackov, magistarka metodike nastave matematike, nastavnica razredne nastave Osnovnoj školi „Sveti Sava” u Kikindi zbog postignutih izuzetnih rezultata u obrazovno-vaspitnom radu primenom savremenih metoda, oblika rada i obrazovnih inovacija u nastavi osnovnoškolskog vaspitanja i obrazovanja, posebno zbog istaknutih rezultata u radu s darovitim učenicima, ali i zbog kvalitetne realizacije i pristupa dopunskoj nastavi, izuzetne saradnje s roditeljima, estetskih i organizacionih rešenja školskog prostora, kao i sopstvenog stručnog usavršavanja, profesionalnog razvoja i afirmisanje pedagoške nauke kroz objavljivanje rezultata didaktičko-metodičkih istraživanja.

4. Alenka Oreščanin, nastavnica razredne nastave u Osnovnoj školi „Marija Trandafil” u Veterniku,zbog postignutih izvanrednih rezultata u oblasti osnovnog vaspitanja i obrazovanja, posebno zbog rada sa obdarenom decom i ostvarenih rezultata u učeničkim takmičenjima, zbog izuzetne saradnje s roditeljima, kao i negovanja tolerancije i ekološkog vaspitanja učenika, te realizacije i razvijanja brojnih savremenih programa i projekata u okviru vaspitno-obrazovnog rada.

5. Snežana Klepić, magistarka nauke o književnosti, nastavnica srpskog jezika i književnosti u Srednjoj tehničkoj školi u Somboru, zbog postignutih izuzetnih rezultata u obrazovno-vaspitnom radu u nastavi srpskog jezika i književnosti, primeni savremenih informaciono-komunikacionih tehnologija, posebno zbog rada u okviru dodatne i dopunske nastave, ostvarenih izuzetnih rezultata na učeničkim takmičenjima, kvalitetne realizacije rada u okviru sekcija, izuzetne saradnje s roditeljima i sopstvenog stručnog usavršavanja i unapređivanja kvaliteta vaspitno-obrazovnog rada.

13.11.2017

  • Natosevic3.JPG
  • Natosevic3.JPG
  • Natosevic3.JPG
  • Natosevic3.JPG
  • Natosevic3.JPG