Uručena Priznanja „Dr Đorđe Natošević” za školsku 2016/2017. godinu
media
РЕПУБЛИКА СРБИЈА
АУТОНОМНА ПОКРАЈИНА ВОЈВОДИНА

Покрајински секретаријат за образовање, прописе, управу и националне мањине – националне заједнице

РЕПУБЛИКА СРБИЈА
АУТОНОМНА ПОКРАЈИНА ВОЈВОДИНА

Покрајински секретаријат за образовање, прописе, управу и националне мањине – националне заједнице

Uručena Priznanja „Dr Đorđe Natošević” za školsku 2016/2017. godinu

08112017Njilas,

Priznanje koje nosi ime dr Đorđa Natoševića, prosvetnog radnika, jednog od prvih srpskih pedagoga i osnivača učiteljskih škola u više gradova – kao autentično vojvođansko priznanje koje se dodeljuje najuspešnijim vaspitno-obrazovnim ustanovama i prosvetnim radnicima – dodeljeno je danas u Pokrajinskoj vladi.
Dobitnicima za školsku 2016/2017. godinu, za izuzetne doprinose i rezultate u praksi, priznanja su uručili potpredsednik Pokrajinske vlade i pokrajinski sekretar za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine – nacionalne zajednice Mihalj Njilaš i predsednica odbora za dodelu priznanja dr Olivera Gajić, redovna profesorka Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu.
Ovo priznanje dodeljuje se svake godine 8. novembra, na Dan prosvetnih radnika, koji je 1994. godine UNESKO prepoznao kao važan datum koji je svakako vredan obeležavanja. To je prilika da se podsetimo na sve ono što je lepo i značajno u radu prosvetnih radnika.
Čestitajući dobitnicima na prestižnom priznanju, Mihalj Njilaš rekao je sledeće: „Iako se od prosvetnih radnika, slobodno možemo reći, ponekad očekuje gotovo nemoguće – vi ste ti koji dokazujete da je to moguće i ostvarljivo. Biti prosvetni radnik znači imati opšta i stručna znanja, vladati pedagoško-psihološkim i didaktičko-metodičkim disciplinama, biti osposobljen za pravilnu komunikaciju, rečju – biti kompetentan profesionalac, a istovremeno biti i osoba koja razume, vodi, učestvuje u odrastanju svakog deteta – učenika. Naša pokrajina već dvadeseti put ima težak posao – treba da sagleda koje su obrazovne ustanove i koji pojedinci iz Vojvodine bili najkvalitetniji u protekle dve godine, šta su postigli i koji su to rezultati koji se mogu ceniti kao bitni za ovu nagradu. Od prvih priznanja, zaključno sa ovom godinom, dodeljeno je ukupno njih 87 (38 priznanja za pojedince i 49 priznanja za ustanove). Odbor za dodelu priznanja i ove godine je imao težak zadatak, trebalo je među najboljima izabrati najbolje.”
Pored toga, pokrajinski sekretar za obrazovanje čestitao je i Dan prosvetnih radnika svim radnicima u prosveti iz cele Vojvodine, poželevši im uspeh u – kako je rekao – napornom i teškom poslu, kao i to da još dugo budu uspešni na putu obrazovanja. Pored toga, zahvalio je i članovima odbora na trudu i angažovanju.
Predsednica odbora za dodelu priznanja prof. dr Olivera Gajić rekla je da je ova nagrada nešto više od samog čina odavanja priznanja. „To je, pre svega, i afirmacija, na najbolji mogući način, vaspitno-obrazovne i pedagoške delatnosti i doprinosi u velikoj meri ugledu profesije prosvetnog radnika.”
Odbor za dodelu priznanja – koje se sastoji od plakete, povelje i novčane nagrade – doneo je odluku da priznanje dobiju dve ustanove i tri pojedinca.
Dodeli ovogodišnjih priznanja takođe su prisustvovali i pomoćnica pokrajinskog sekretara za obrazovanje – Biljana Kašerić, te članovi odbora za dodelu pomenutog priznanja, dobitnici priznanja, kao i drugi gosti.

Dobitnici priznanja za školsku 2016/2017. godinu su:

1. Osnovna škola „Branko Radičević” u Savinom Selu, jer je primer toga kako je škola u malom mestu postala centar obrazovnog, kulturnog i sportskog života. Zgrada u kojoj se škola nalazi podignuta je davne 1905. godine, a danas je to potpuno adaptirana zgrada, s modernim nastavnim sredstvima i pomagalima, izgrađenom fiskulturnom salom, obnovljenim sportskim terenima i dvorištem koje je – zahvaljujući svojoj ekološkoj učionici, fontani, anfiteatru, kućicama za ptice – prepoznato kao jedno od najlepših dvorišta. Škola neguje multikulturalnost, višejezičnost i tradicionalne vrednosti, domaćin je Nevenovog festivala dece pesnika, likovne kolonije „Triangle”, popularizuje fudbal među najmlađima putem projekta „Moja škola – moj klub”, a vodi i računa o obnovljivim izvorima energije. Naravno, uz sve nabrojano, učenici i nastavnici ove škole ne zaboravljaju na neophodnost postizanja visokih rezultata u učenju što pokazuju dobre ocene, uspeh učenika na takmičenjima i bodovi na završnom ispitu.

2. Osnovna i srednja škola „9. maj” u Zrenjaninu, jer je škola koja ulaže veliki trud da sva deca budu uključena u proces obrazovanja i zato što traga za metodama, oblicima rada i organizacijom obrazovnog i vaspitnog procesa koji će na najbolji način odgovoriti na potrebe svakog deteta. Škola je veoma aktivna na polju socijalne inkluzije u nameri da senzibiliše okruženje i sruši postojeće fizičke i psihološke barijere. Rad na razbijanju predrasuda u lokalnoj zajednici, osnaživanju porodice da se suoči s vaspitnim izazovima i reši ih, kao i pomaganje učenicima da izgrade pozitivnu sliku o sebi, da prihvate i zavole različitosti, izuzetno je težak zadatak. Da bi svojim učenicima obezbedili maksimalan razvoj potencijala, škola organizuje brojne aktivnosti kao što su prodajni vašari, inkluzivne igre – „Kad granice ne postoje, igramo se mnogo bolje”, obeležavanje Svetskog dana osoba s daunovim sindromom, obeležavanje Svetskog dana osoba sa autizmom, Majski kotlić, a u okviru sprovođenja inkluzije – pored navedenih aktivnosti – škola je osnovala hor koji učestvuje na mnogim kulturnim manifestacijama.

3. Marijana Kolarić, nastavnica razredne nastave u Osnovnoj školi „Petefi brigada” u Kuli, zbog postignutih izuzetnih rezultata u oblasti osnovnog vaspitanja i obrazovanja u nižim razredima osnovne škole, kvalitetne realizacije nastave u okviru vannastavnih aktivnosti, posebno zbog izuzetne saradnje s roditeljima, kao i zbog negovanja međunacionalne tolerancije, razvijanja ekološke svesti učenika, motivisanosti za sopstveno stručno usavršavanje i profesionalni razvoj, te realizacije i razvijanja brojnih savremenih programa u okviru inkluzivnog obrazovanja.

4. Lidija Nerandžić-Čanda, nastavnica srpskog jezika i književnosti u Gimnaziji „Veljko Petrović” u Somboru, zbog izuzetnih rezultata koje postiže u obrazovno-vaspitnom radu, unapređivanja kvaliteta nastave, primene obrazovnih inovacija u nastavnom procesu, a posebno zbog istaknutih rezultata u pripremanju učenika za takmičenja, ali i zbog estetskih i organizacionih rešenja školskog prostora, izuzetne saradnje s roditeljima, poštovanja principa inkluzivnog obrazovanja, kao i sopstvenog stručnog usavršavanja i daljeg obrazovanja.

5. Branka Bešlić, stručna saradnica psiholog u Osnovnoj školi „Sonja Marinković” u Subotici, zbog izuzetnih rezultata postignutih u oblasti uspostavljanja i razvijanja sistema samovrednovanja, obuci nastavnika za primenu inovacija u obrazovno-vaspitnom radu, praćenju i vrednovanju rezultata rada učenika i preduzimanju mera za njegovo poboljšanje, jačanju kompetencija u oblasti inkluzivnosti škole, izuzetne saradnje s roditeljima.

10.11.2017

  • 08112017Njilas,
  • 08112017Njilas,
  • 08112017Njilas,
  • 08112017Njilas,
  • 08112017Njilas,
  • 08112017Njilas,
  • 08112017Njilas,
  • 08112017Njilas,
  • 08112017Njilas,
  • 08112017Njilas,
  • 08112017Njilas,