Уручена Признања „Др Ђорђе Натошевић” за школску 2016/2017. годину
media
РЕПУБЛИКА СРБИЈА
АУТОНОМНА ПОКРАЈИНА ВОЈВОДИНА

Покрајински секретаријат за образовање, прописе, управу и националне мањине – националне заједнице

РЕПУБЛИКА СРБИЈА
АУТОНОМНА ПОКРАЈИНА ВОЈВОДИНА

Покрајински секретаријат за образовање, прописе, управу и националне мањине – националне заједнице

Уручена Признања „Др Ђорђе Натошевић” за школску 2016/2017. годину

08112017NjilasdodelapriznanjadrDjrodjeNatosevic

Признање које носи име др Ђорђа Натошевића, просветног радника, једног од првих српских педагога и оснивача учитељских школа у више градова – као аутентично војвођанско признање које се додељује најуспешнијим васпитно-образовним установама и просветним радницима – додељено је данас у Покрајинској влади.
Добитницима за школску 2016/2017. годину, за изузетне доприносе и резултате у пракси, признања су уручили потпредседник Покрајинске владе и покрајински секретар за образовање, прописе, управу и националне мањине – националне заједнице Михаљ Њилаш и председница одбора за доделу признања др Оливера Гајић, редовна професорка Филозофског факултета Универзитета у Новом Саду.
Ово признањe додељује се сваке године 8. новембра, на Дан просветних радника, који је 1994. године УНЕСКО препознао као важан датум који је свакако вредан обележавања. То је прилика да се подсетимо на све оно што је лепо и значајно у раду просветних радника.
Честитајући добитницима на престижном признању, Михаљ Њилаш рекао је следеће: „Иако се од просветних радника, слободно можемо рећи, понекад очекује готово немогуће – ви сте ти који доказујете да је то могуће и остварљиво. Бити просветни радник значи имати општа и стручна знања, владати педагошко-психолошким и дидактичко-методичким дисциплинама, бити оспособљен за правилну комуникацију, речју – бити компетентан професионалац, а истовремено бити и особа која разуме, води, учествује у одрастању сваког детета – ученика. Наша покрајина већ двадесети пут има тежак посао – треба да сагледа које су образовне установе и који појединци из Војводине били најквалитетнији у протекле две године, шта су постигли и који су то резултати који се могу ценити као битни за ову награду. Од првих признања, закључно са овом годином, додељено је укупно њих 87 (38 признања за појединце и 49 признања за установе). Одбор за доделу признања и ове године је имао тежак задатак, требало је међу најбољима изабрати најбоље.”
Поред тога, покрајински секретар за образовање честитао је и Дан просветних радника свим радницима у просвети из целе Војводине, пожелевши им успех у – како је рекао – напорном и тешком послу, као и то да још дуго буду успешни на путу образовања. Поред тога, захвалио је и члановима одбора на труду и ангажовању.
Председница одбора за доделу признања проф. др Оливера Гајић рекла је да је ова награда нешто више од самог чина одавања признања. „То је, пре свега, и афирмација, на најбољи могући начин, васпитно-образовне и педагошке делатности и доприноси у великој мери угледу професије просветног радника.”
Одбор за доделу признања – које се састоји од плакете, повеље и новчане награде – донео је одлуку да признање добију две установе и три појединца.
Додели овогодишњих признања такође су присуствовали и помоћница покрајинског секретара за образовање – Биљана Кашерић, те чланови одбора за доделу поменутог признања, добитници признања, као и други гости.

Добитници признања за школску 2016/2017. годину су:

1.Основна школа „Бранко Радичевић” у Савином Селу, јер је пример тога како је школа у малом месту постала центар образовног, културног и спортског живота. Зграда у којој се школа налази подигнута је давне 1905. године, а данас је то потпуно адаптирана зграда, с модерним наставним средствима и помагалима, изграђеном фискултурном салом, обновљеним спортским теренима и двориштем које је – захваљујући својој еколошкој учионици, фонтани, анфитеатру, кућицама за птице – препознато као једно од најлепших дворишта. Школа негује мултикултуралност, вишејезичност и традиционалне вредности, домаћин је Невеновог фестивала деце песника, ликовне колоније „Триангле”, популаризује фудбал међу најмлађима путем пројекта „Моја школа – мој клуб”, а води и рачуна о обновљивим изворима енергије. Наравно, уз све набројано, ученици и наставници ове школе не заборављају на неопходност постизања високих резултата у учењу што показују добре оцене, успех ученика на такмичењима и бодови на завршном испиту.

2. Основна и средња школа „9. мај” у Зрењанину, јер је школа која улаже велики труд да сва деца буду укључена у процес образовања и зато што трага за методама, облицима рада и организацијом образовног и васпитног процеса који ће на најбољи начин одговорити на потребе сваког детета. Школа је веома активна на пољу социјалне инклузије у намери да сензибилише окружење и сруши постојеће физичке и психолошке баријере. Рад на разбијању предрасуда у локалној заједници, оснаживању породице да се суочи с васпитним изазовима и реши их, као и помагање ученицима да изграде позитивну слику о себи, да прихвате и заволе различитости, изузетно је тежак задатак. Да би својим ученицима обезбедили максималан развој потенцијала, школа организује бројне активности као што су продајни вашари, инклузивне игре – „Кад границе не постоје, играмо се много боље”, обележавање Светског дана особа с дауновим синдромом, обележавање Светског дана особа са аутизмом, Мајски котлић, а у оквиру спровођења инклузије – поред наведених активности – школа је основала хор који учествује на многим културним манифестацијама.

3. Маријана Коларић, наставница разредне наставе у Основној школи „Петефи бригада” у Кули, због постигнутих изузетних резултата у области основног васпитања и образовања у нижим разредима основне школе, квалитетне реализације наставе у оквиру ваннаставних активности, посебно због изузетне сарадње с родитељима, као и због неговања међунационалне толеранције, развијања еколошке свести ученика, мотивисаности за сопствено стручно усавршавање и професионални развој, те реализације и развијања бројних савремених програма у оквиру инклузивног образовања.

4. Лидија Неранџић-Чанда, наставница српског језика и књижевности у Гимназији „Вељко Петровић” у Сомбору, због изузетних резултата које постиже у образовно-васпитном раду, унапређивања квалитета наставе, примене образовних иновација у наставном процесу, а посебно због истакнутих резултата у припремању ученика за такмичења, али и због естетских и организационих решења школског простора, изузетне сарадње с родитељима, поштовања принципа инклузивног образовања, као и сопственог стручног усавршавања и даљег образовања.

5. Бранка Бешлић, стручна сарадница психолог у Основној школи „Соња Маринковић” у Суботици, због изузетних резултата постигнутих у области успостављања и развијања система самовредновања, обуци наставника за примену иновација у образовно-васпитном раду, праћењу и вредновању резултата рада ученика и предузимању мера за његово побољшање, јачању компетенција у области инклузивности школе, изузетне сарадње с родитељима.

10.11.2017

  • 08112017NjilasdodelapriznanjadrDjrodjeNatosevic
  • 08112017NjilasdodelapriznanjadrDjrodjeNatosevic
  • 08112017NjilasdodelapriznanjadrDjrodjeNatosevic
  • 08112017NjilasdodelapriznanjadrDjrodjeNatosevic
  • 08112017NjilasdodelapriznanjadrDjrodjeNatosevic
  • 08112017NjilasdodelapriznanjadrDjrodjeNatosevic
  • 08112017NjilasdodelapriznanjadrDjrodjeNatosevic
  • 08112017NjilasdodelapriznanjadrDjrodjeNatosevic
  • 08112017NjilasdodelapriznanjadrDjrodjeNatosevic
  • 08112017NjilasdodelapriznanjadrDjrodjeNatosevic
  • 08112017NjilasdodelapriznanjadrDjrodjeNatosevic